רפואת שיניים

הרופאים במרפאת מומחים – ד"ר טלמור יעשו את המקסימום כדי שלא יכאב לך. לשם כך הם ישתמשו בשיטות הבאות:
  • שימוש במשחה מאלחשת /ספריי לאחלוש – לפני מתן זריקת ההרדמה. המשחה / ספריי נועד/ה לטשטש את התחושה בחניכיים, כך שבזמן ההרדמה לא מרגישים כמעט כלל את חדירת המחט.
  • טכניקת הזרקה – הרופא יזריק את חומר ההרדמה לאט ובעדינות כדי שלא תיווצר תחושת לחץ חזקה באזור. כמו כן, תוך כדי ההרדמה הרופא יבצע נדנוד של הרקמות הסמוכות, הפעולה מטשטשת את תחושת הכאב.
  • שימוש בגז צחוק – לא רק לילדים. גם מבוגרים משתמשים בשאיפת גז צחוק במהלך טיפול. הגז גורם לטשטוש קל, לתחושת אופוריה ולהעלאת סף הכאב. הגז בטוח לחלוטין לשימוש, אין בו חומרים זרים והשפעתו חולפת תוך דקה מסיום השימוש. הוא מורכב מתערובת של חמצן וחנקן, גזים אשר מרכיבים את האוויר הרגיל שאנו נושמים, ההבדל הוא ביחס בין הגזים.
  • הסחת הדעת על ידי שיחה בטונים מרגיעים, צפייה בטלוויזיה תוך כדי טיפול, או האזנה למוזיקה.

רפואת שיניים מונעת

השיננית מדריכה את הפציינטים, מפעוטות בגיל הרך ועד לפציינטים מבוגרים, בצחצוח שיניים נכון (בוקר וערב, כמובן), בהתאמת המברשות והאביזרים הדנטליים לכל פציינט (מברשות מיוחדות לילדים עם טבעות אורתודנטיות, מברשות מיוחדות לתותבות, חוטים דנטליים, קיסמים ואביזרים שונים נוספים). ביקור סדיר אצל שיננית אחת לחצי שנה, ובדיקת רופא שיניים בחלל הפה ישפרו את בריאות הפה והשיניים שלכם ושל ילדכם, יזכו אתכם בבריאות טובה יותר, ויאפשרו לכם לאכול, לחייך ולדבר בנוחיות ובביטחון. וכמובן, כאשר שיניכם הטבעיות בריאות, תיהנו ממראה אסתטי ומהרגשה טובה.

שחזור המחזיר את השן למצבה הראשוני מבחינה אסתטית ופונקציונלית. במסגרת ביצוע השחזור, רופא השיניים מסלק את חומר השן העששתי, הרקוב, ומשלים את החומר החסר בעזרת סתימה.

עששת המתפשטת לעומק השן, גורמת לחיידקים לחדור לרקמה הפנימית של השן, רקמה הכוללת את העצבים וכלי הדם של השן, ונקראת מוך השן. חדירת החיידקים יוצרת זיהום ודלקת המלווים ברגישות לחום ולקור ובכאבים. כל פגיעה כזו מובילה לצורך בטיפול שורש. דלקת במוך השן אינה ניתנת לטיפול בעזרת תרופות. על מנת לרפא אותה, יש צורך בטיפול שורש, במהלכו הרופא מנקה את העששת ומסלק את הרקמה הדלקתית מתעלות השורש. לאחר ניקוי התעלות ושטיפתן, הן נאטמות באמצעות חומר מיוחד המונע חדירת חיידקים – זוהי סתימת השורש.

הנחת היסוד ברפואת שיניים ביולוגית, היא שיש להשתמש בחומרים דנטליים שאינם משפיעים לרעה על גוף המתרפא. לדוגמה, נמנעים משימוש במתכות כבדות בכתרים ובגשרים ,ונמנעים משימוש בחומרים הרעילים המשמשים בסתימות הכספית הרגילות ומשבשים את הבריאות. במקומם משתמשים בחומרים דנטליים ידידותיים, ומסלקים מפגעים ישנים – דבר שיכול לעתים לתת פתרון לאלרגיות ארוכות-שנים, לסייע בניקוי הגוף מרעלים ולשפר את הבריאות הכללית.

רפואת שיניים משמרת

העיתוי המתאים לפגישה ראשונה עם הפדודונט הוא בגיל שנה, או כאשר מופיעות השיניים הראשונות בפה. לפגישה הראשונה חשיבות רבה מאוד בשני היבטים: ראשית, במתן הכוונה להורים למניעת עששת, להקניית הרגלים נכונים של צחצוח שיניים, לתזונה נכונה ולמניעת התפתחות הרגלים מזיקים. שנית, הילד מתרגל לסביבת המרפאה ונבנית מערכת יחסים חיובית בין הילד לרופא. לא מומלץ לחכות להופעת חור גדול, או תלונה על כאב שיניים כדי להביא את הילד לטיפול ראשון. החור הגדול או כאב השיניים הטורדני עלולים להופיע כבר במצב של עששת מתקדמת הדורשת טיפול מורכב יותר ויקר יותר.

מחלת חניכיים מתקדמת וכרונית דורשת התערבות כירורגית שתבטל / תצמצם את כיסי החניכיים, תשפר את מצב החניכיים ואת העצם התומכת.
לאחר סיום הטיפול הכירורגי / פריודונטלי נדרש מצד המתרפא טיפול תחזוקתי הכולל הקפדה על היגיינת פה, צחצוח על פי הנחיות מדויקות, ביקורת אצל רופא החניכיים וביקורים קבועים אצל השיננית.

רפואת שיניים ביולוגית